Házakban Jártunk

Még egy ház a Király utcában

2014. szeptember 03.

Bejutottunk egy újabb házba a Király utcán, és biztos, hogy még sok házról lesz szó ezen a környéken, mert állandóan errefelé járkálunk. Néha megfogalmazódik bennem, hogy már egy kicsit unom, de aztán mindig újabb dolgokat fedezünk fel itt, így tulajdonképpen nem lehet megunni. 

Ez a ház a Király utca elején található, biztos másoknak is feltűnt már, mert a kapu borzasztóan impozáns. Persze kovácsolt vas, mi másért lennénk oda. (Jó, azért másért is oda tudunk lenni.). Vicces, hogy utólag belehegesztették a 28-as házszámot, nekem legalább is úgy tűnt, hogy kivágtak egy darabot a rácsból és belerakták, hogy huszonnyolc.

 

Látszik, hogy büszke magára a ház, már szinte magától szépül (a gondnok biztos nem értene egyet velem). Az jut eszembe mindig az önmaga szépségétől tovább szépülő dolgokról, mint mikor a Szerelemről és egyéb démonokról című könyvben írja Marquez, hogy a főszereplő kiscsaj haja annyira szép volt, dús és nagy, hogy már csak a saját maga szórakoztatása miatt nőtt, és... (aki el akarja olvasni a könyvet, ne jelölje ki a következő mondatot:) amikor meghalt a kislány, a haja továbbnőtt a koporsóban még évekigA padló is menő, jó ez a kő (én már mindent megköszönök, ami nem Viacolor). De a falak sajnos túl sárgák... Én nem vagyok rasszista, és megértem, hogy mindenkinek a sárga ugrik be először, de ebben a házban nekem ez sok. Viszont az udvar... Az szuper! Olyan jó kis növények voltak itt (nem volt egy tuja sem!), érdekes, hogy megél itt ez a fenyő. Ezen kívül volt még itt madáretető és a madarakat inzultáló macska is.

Ebből a nem mindennapi boltozatos előtérből nyílt a lépcsőház, semmi extra, nekem nem tetszett a korlátja, de azért vannak rosszabb dolgok is a világban. 

Vicces ez a ház, olyan, mint egy kis palota - ezt az érzést kelti bennem a földszinti boltozatos tér (kocsibehajtó), és a tornác-szerű folyosó a bejárat oldalán.

A cselédlépcső kicsit scary, de én minden ilyen vékony, falba befogott lépcsőtől félek, mióta tudom, hogyan készül.Az udvaron áthaladva a hátsó traktus már csak egyszerű dongaboltozattal van lefedve, de szép, és találtunk egy jó kis lámpát is.

Összességében boldogan jöttünk ki innen, mert nagyon jó érzés volt egy kicsit lenyugodni ebben a házban a zúzós Király utca után, ahol - a nyüzsgésből ítélve - a nap minden szakában, a hét minden napján péntek este van. 

-teti

süti beállítások módosítása