Házakban Jártunk

Maros utcai "szemes" ház

2015. június 09.

A Maros utca elején van egy lakóház, ami mindig nagyon vonzott, nemrég pont be tudtam menni. A legfelső szinten van egy szeme, amivel nézi a Krisztina körutat és a Maros utcát.

wp_20150527_18_51_14_pro.jpg

Elég sokat járkálunk ezen a környéken, a barátaim undorodnak ettől a háztól, hiába mondtam nekik, hogy higgyék el, ez egy menő ház, nem sikerült meggyőzni őket :D Nem tudom, talán a színével van baj, csináltam rá pár variációt:

szinproba2.jpg

Nekem a piros tetszik a legjobban, mindenesetre szerintem egy átfestés segítene rajta - hogy eladhatóbb legyen a közvélemény számára, mert nekem így is tetszik... Túl azon, hogy van egy szeme, amivel kukucskál, más vicces dolgok is láthatók rajta kívülről. Például a bejárat mellett ez az absztrakt dombormű vagy falfülkében szobor:

wp_20150527_18_52_00_pro.jpg

Imádom! Hihetetlenül fantasztikus és csodálatos, hogy ezzel törődtek, hogy a bejárat mellett legyen egy ilyen valami! Vajon mi lehet a címe? Szerintem az, hogy Pest-Buda-Óbuda. Be kellett üvegezni, mert mindenki ide dobálta a szemetet meg mindent, és dicséretes, hogy nem bebetonozták és eltüntették, hanem csináltak neki egy kis vitrint. 

Bemenve egy kis előtér fogadott postaládákkal, és a tipikus, hatvanas évekbeli mozaikos padlóval.

wp_20150527_18_49_19_pro.jpg

Innen balra található a lépcsőház, előre menve pedig a ház mögötti kertet lehet elérni.

wp_20150527_18_49_31_pro.jpg

Volt kukatároló, de a kukákat nem ott tárolják... És ez meg itt a kert:

wp_20150527_18_49_49_pro.jpg

Lehetne benne pár dolog, de az pont nincs, na mindegy, legalább a lehetőség megvan rá.

Nem találtam meg, hogy ki tervezte ezt a házat, de erős képzőművészeti hajlamai lehettek, egyrészt a már említett "szem" és szobor miatt, másrészt a lépcsőház miatt, tudniillik érthetetlen, hogy miért ilyen:

wp_20150527_18_43_10_pro.jpg

Nincs benne egy darab merőleges sem.

wp_20150527_18_46_10_pro.jpg

wp_20150527_18_45_20_pro.jpg

Emiatt a lépcsőt tartó gerendák össze-vissza, keresztbe-kasul mennek. Én komolyan nem értem, hogy miért van ez az egész, főleg, hogy kívülről a ház katonás homlokzata nem ezt ígéri. És mire jó ez a markáns sáv kívül? Azt hittem, emögött van a lift, de nem, a lépcső van mögötte. A tömör sáv oldalai fel vannak sliccelve egy szintén semmire nem merőleges üvegtégla sávval:

wp_20150527_18_44_39_pro.jpg

Ide érkezünk meg:

wp_20150527_18_43_01_pro.jpg

Egy nagy, világos előtérről nyílnak a lakások a lépcsőháztól jobbra és balra. Ahogy mentem fel a lépcsőn, minden emeleten valami más installáció fogadott, általában növények, de mindenféle más is, biciklik, szekrények és egyebek. Sajnos ilyen zöldre festették az egészet, ezzel ráerősítve az alapból kicsit kórház jellegére a háznak, DE legalább nem sárga. Különben rend volt, jó állapotban tartják a házat, általában megvannak még az eredeti ajtók, és minden emeleten az emeletet jelző kerámia táblácskát is megőrizték:

wp_20150527_18_47_55_pro.jpg

A legfelső szinten a ház homlokzata hátra van húzva, ezáltal kialakul egy kis terasz, ahonnan a lépcsőházból és - gondolom - a lakásokból is ki lehet menni:

wp_20150527_18_46_44_pro.jpg

Sajnos zárva volt. És történt még egy sajnálatos csalódás is: belülről nem volt érzékelhető a "szem". Ahogy felértem, körülnéztem, fotóztam egyet kettőt és tipliztem lefelé, mert az egyik lakásból ugatott rám egy kutya... Amikor befejeztem a házat és kimentem, akkor jutott eszembe, hogy na és a szem??? Mintha nem is létezett volna. Úgy emlékszem, volt egy üvegtégla fal, ami mögött úgy tűnt, tömör fal van, ez lett volna az? Befalazták a szemet? Nem tudom, csak azt, hogy a legfelső emeleten nem történt katarzis.

Hát ennyi, jó volt, de vissza kellene még menni, hogy jobban felfogjam, alaposabban megnézzem az épületet. Ja, volt még egy vicces falragasz:

wp_20150527_18_45_09_pro.jpg

Az, hogy agyoncsap valakit egy üveg az smafu, a lényeg, hogy ne kelljen kártérítést fizetni! És honnan tudják, hogy ki nyitotta ki az ablakot? :D

süti beállítások módosítása